Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

Tilaa uutiskirjeemme

* indicates required

Käyntikortti vai LinkedIn-kontaktipyyntö?

Lisätty 28.09.2017

Tein mielenkiintoisen gallupin käyntikortin ja LinkedIn-kontaktipyynnön käytöstä omalla LinkedIn-tililläni ja Facebookin Asiantuntijasta Vaikuttajaksi -ryhmässä.

Sain kyselyyn 50 vastausta, joista puolet tulivat Facebookin Asiantuntijasta Vaikuttajaksi -ryhmässä ja loput LinkedIn-profiilistani. Yllättävää on, että käyntikortti annetaan useimmiten, kun tavataan henkilö ensimmäisen kerran. 

70% vastaajista oli sitä mieltä, että he käyttävät kumpaakin sekä käyntikorttia että lähettävät LinkedIn-kontaktipyynnön tutustumistilanteessa. 26% käytti vain LinkedIniä verkostoitumiseen. Pari henkilöä käytti LinkedIn-kontaktipyynnön lisäksi sähköpostiviestiä yhteystietojen tallentamiseen. 

Käyntikortti on edelleen tärkeä erottautumisen ja verkostoitumisen väline.

Käyntikorteista oltiin montaa mieltä. Toiset ottivat käyntikortin vastaan vain laittaakseen LinkedIn-kutsun ja sitten heittivät sen pois. Toiset taas kokivat, että käyntikortti vahvistaa muistijäljen. Eräs nuorehko mies, kertoi, että hän käyttää vain käyntikortteja, koska niistä välittyy myös sanomatonta tietoa henkilöstä ja organisaatiosta. Valokuvallisia käyntikortteja kehuttiin. Yllättävää oli, että käyntikortti pitää pintansa. 

Yhteenvetona totean, käytäntöjä on useita, jokainen valitsee itselleen sopivan tyylin. #parempiverkosto #linkedinvinkit 

   Kiinnostuitko, ota yhteyttä:

   Kati Saario

    Puh: +358 40 840 4554

    Sähköposti: Kati@happycustomercompany.fi

    LinkedIn-profiilini

    @KSaario

Evästeet

Tämä sivusto käyttää evästeitä tallentaakseen tietoja koneellesi.

Hyväksytkö evästeiden käytön?